donderdag 26 juni 2008

Legal Eagles

Oef, ik ben terug van 2 heel vermoeiende dagen NY... Het was voor mij de 2de keer en ik vind het nog steeds een fantastische stad. In Februari had Marc mij er al eens bij wijze van verrassing mee naartoe genomen: Broadway, het vrijheidsbeeld, 9/11 site, Wall Street, 5th Avenue, romantisch wandelen in Central Park....
Maar Manhattan tijdens het weekend is toch net iets anders dan de actie die je ziet tijdens de week. Corporate NY, de drukte, de gladde advocaten, power onderhandelingen...het blijft fascineren!



Toen ik nog bij Real in Kontich werkte, had Thierry (zonder twijfel de beste baas ooit) het “10,000 stappen programma” geintroduceerd. 10,000 stappen blijkt het minimum om uw dagelijks voorgeschreven dosis beweging te bereiken.
Real had toen 3 pedometers aangekocht om de stappen te tellen. Je kon die ontlenen aan de receptie, maar het leek mij evident met mijn vele over-en-weer-geloop dat ik die 10,000 stappen moeiteloos bereikte. Ook de parkeerellende in Schaarbeek had een positieve invloed op mijn bewegingspatroon.

Ik blijk een neus te hebben voor sportieve werkgevers, want nu heeft XO dat 10,000 stappenplan dus ook ingevoerd. Maar dan wel op de typisch Amerikaanse competitieve manier. Er werden 3,000 pedometers aangekocht en teams gevormd. Er is een hele website aan gewijd en gedurende 42 dagen, van 23 juni tot 3 augustus, is het de bedoeling dat ieder team zo veel mogelijk wandelt, loopt, fietst, whatever. Ik ben lid van het team “the Legal Eagles”. De competitie is bikkelhard, de individuele resultaten (van alle 3,000 deelnemers) worden immers dagelijks bekendgemaakt via het intranet!

Ik was ervan overtuigd dat ik een erg belangrijke schakel voor het team zou betekenen, want ook hier loop ik de godganse dag in 't rond... maar tot mijn grote consternatie kom ik maar aan een gemiddelde van 5000 stapjes op het werk. Op 10u tijd! Dus vanavond ga ik met Stormy –de hond van de buren- wandelen, en gisteren ben ik tot bij Isabelle gefietst. Isa woont op 5 minutjes met de wagen van bij ons...maar met de fiets heb ik er bijna anderhalf uur over gedaan, heen en terug, weliswaar ;o)

Door de vele zittende meetings op maandag en dinsdag is mijn bijdrage voor het team tot een dieptepunt gezakt....En toch blijf ik ervan overtuigd dat 14 blokken wandelen en 5th Avenue oversteken onder de brandende zon in een business suit op ultrahoge naaldhakken en zeulend met een valies + computertas - en er daarenboven nog in slagen om er heel elegant en niet zweterig uit te zien – dubbele stappen verdient!

Geen opmerkingen: