maandag 9 juni 2008

Fun in the sun

Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik nooit klaag over warmte. Ik ben helemaal in mijn element als de zon van de partij is. Maar zelfs voor mij is 100degrees (Fahrenheit = 36 graden celcius – “feels like 43”) zweten geblazen.

Toen we vorig jaar een huis zochten, stonden er 2 op de shortlist: 1 met een community pool (voor de neighborhood – lekker samen met de buren in t water), en 1 zonder. Maar aangezien het eerste huis een noordterras had, hebben we geopteerd voor het tweede. Toen konden we nog niet weten dat (i) een zuiderterras een overbodige luxe is omdat het te warm is om op het terras te eten overdag en (ii) het zo moeilijk zou zijn om een zwembad te vinden.

Inderdaad, zwemmen doen ze hier heel graag, maar dan vooral de fortuinlijken met een eigen zwembad, of diegenen die lid zijn van een club. Ik dacht in den beginne dat ik wel een openbaar bad zou kunnen vinden (cfr. het stedelijk zwembad van zelzate of zo) waar je voor een luttele 3dollar vrijblijvend kan gaan plonsen, maar dat blijkt niet evident.

Er zijn drie opties:
- ofwel woon je in een dorp waar er public pools zijn, en dan kan je voor een spotprijsje van 25dollar de hele zomer zwemmen. Wij hebben die chance niet... Vienna doet wel in tennisterreinen, maar niet in water. (het dorp naast ons wel, maar daar mogen wij dus niet in!)
- ofwel word je lid van een tennisclub (waaraan meestal een zeer mooi openluchtbad is verbonden). Probleem: de wachtlijst is ongeveer 7 JAAR...en kost ongeveer $25.000 aan lidgeld. Je moet dan immers een aandeel in de sportclub kopen. Inderdaad, voor dat bedrag kan je al een eigen 25meterbad in de tuin aanleggen.
- En last but not least, je kan proberen lid te worden van een private pool. Ook hier is er een addertje natuurlijk: de meeste abonnementen zijn uitverkocht en er komen niet zoveel plaatsen vrij. En het kost ook wel wat, ongeveer $450 voor een gezin voor 1 zomer (van mid mei tot 1 september). Tienbeurtenkaarten hebben ze jammer genoeg niet...
Tot daar dus mijn hoop om af en toe eens in t water te springen hier...

Na zaterdag een hele dag onder de blakende zon in de tuin te hebben gewerkt, had ik me voorgenomen om de zondag met een goed boek, een tube zonnecreme en liters water op mijne transat op het terras door te brengen. Tot het verlossende telefoontje van Isabelle kwam... Zij had een advertentie gezien voor een zwembad dat “open house” hield die dag. Iedereen mocht gratis binnen EN er zijn nog abonnementen te verkrijgen! Zo gezegd, zo gedaan, een kwartier later lagen we in’t water... Heerlijk!

1 opmerking:

Tina zei

Hey Marc & Siri

Ik zie dat jullie zeer actief zijn op den blog! Heel plezant om te lezen allemaal, dat doet er mij aan denken dat ik dringend nog eens in gang moet schieten met het bloggen want ik sta massa's achter. Jullie leventje ziet er alvast heel tof uit, jullie zijn duidelijk al veel meer geintegreerd dan wij na 1,5 jaar! Hopelijk tot eens tesamen in Belgie.
Veel groetjes uit de tropen waar het ook bloedheet is en ook vochtig
Tina