maandag 1 juli 2013

Zomer

Wetende dat de afgelopen maanden in Belgie zo koud waren, durf ik niet goed schrijven over de warmte hier… Maar ja, het hoort erbij, we wonen nu eenmaal in "het zuiden", zoals dat hier in de VS wordt genoemd. De warmste temperatuur ooit gemeten in Houston was 109 graden (fahrenheit = 42.7 C) en dat was op 27 augustus 2011. Ik denk dat mijn zusje hier toen op bezoek was en dat ze die warmte nooit meer zal vergeten. Alle airco's draaiden toen op volle toeren en het electriciteitsnetwerk kon de constante vraag niet aan, met als gevolg dat we soms uren zonder stroom (en dus ook airco) zaten. Afgelopen zaterdag was de 2de warmste record dag ooit: 107 (41.6 C). Doe daar 100% luchtvochtigheid bij, en dan voelt dat aan als 50 (naar mijn gevoel toch).

Ideaal weer dus om vriendjes uit te nodigen en de hele middag te zwemmen. En daar horen natuurlijk ook een vieruurtje in de schommel met Cheetos (die yummie yummie oranje kaaschips, de nieuwste rage hier ten huize MSCJ) bij.
Cheetos = oranje tandjes. SMILE!
Wij wensen iedereen een super mooie zomer en hopen dat het ook in Belgie lekker warm wordt deze zomer! Ik zend alvast een virtuele portie zonneschijn richting Europa.

Geen opmerkingen: