woensdag 3 juli 2013

Troublemakers

Jack heeft straf gekregen van zijn juf. Mijn schattige, lieve babyjongen, die thuis zo flink met zijn zus  "mamatje en papatje" speelt. Mijn lief mannetje dat thuis (bijna) nooit vecht. Dat mannetje dat zijn (pluche) hondje zo hard knuffelt - de hele dag door - dat je je afvraagt hoe lang dat hondje dat nog gaat overleven.  Dat jongetje dat dagelijks met kapoenenstem zegt "mama, I have to tell you a secret" en dan in mijn oor fluistert "I love you too"!
Jack en hondje…en de (lieve) kapoenigheid druipt er gewoon af.
Dat lieve jongetje heeft blijkbaar "slechte vrienden" op school.
De gangmaker is Max, Jack's beste vriendje. Ze mogen al een jaar lang niet meer samen aan tafel zitten om te eten, omdat ze het anders te bont maken. Maar nu neemt Jack ook Max' stoute gedrag over in de klas. Vechten, slaan, schoppen, roepen… En als je hem vraagt waarom hij dat doet, zegt hij laconiek: "because I like to".

De juf heeft ingegrepen: een hele week mag hondje niet mee naar school. Als je Jack een beetje kent, dan weet je dat dat een HEEL zware straf is. Zelfs ik vind het een beetje zielig. Ik zit hier aan mijn bureau en zie uit mijn ooghoek hondje naar mij staren, en ik kan alleen maar denken aan mijn klein mannetje dat vandaag heel droevig zal zijn zonder zijn hondje. Maar hij moet het natuurlijk wel leren... De juf is nog altijd baas in haar klas - al ben ik er zeker van dat Amerikaanse moeders dit niet zouden aanvaarden en naar de directie zouden zijn gestapt.

De juf had het er duidelijk moeilijk mee gisteren toen ze me dit briefje overhandigde, want zij vindt Jack over het algemeen ook gewoon een lieve knuffelaar.

"Jack had a rough day today. He had a hard time using his nice hands and listening ears. At nap he didn't want to stay on his napper and was throwing his socks and shoes so I took his dog. So he decided to hit and kick and spit at me. He screamed as loud as he could for 45 minutes to try and wake his friends up because he was upset. He eventually fell asleep. So maybe we should go the rest of the week with no dog or toys".


Enfin, hopelijk leert hij er iets van.

Geen opmerkingen: