woensdag 28 januari 2009

Snow Day

Gisteren (dinsdag) was ik om 14u al thuis van het werk, en vandaag zit ik om 9u ook nog steeds gewoon in de living, in plaats van achter mijn bureau. Wat is er aan de hand?
Het heeft gesneeuwd! Wel 2 cm. En daarom is het kantoor dus dicht vandaag...oftewel: snow day.



Tja, Virginia wordt technisch nog gerekend bij de "zuidelijke staten" van de US, en het moet gezegd, bij de minste regen of sneeuw komt het slechtste in elke chauffeur naar boven. Mensen worden wintergek, er gebeuren zelfs winterongelukken op de geruimde wegen. En het is hier niet zoals in Belgie waar ze "niet voorbereid zijn op de sneeuwval". Al dagen van tevoren wordt een "winter weather advisory" afgekondigd en begint men diligent te strooien.

De veiligheidsvoorzieningen zijn hier enorm en als het sneeuwt gaan de scholen dicht (of later open) en bijgevolg ook de kantoren. Ik denk dat dat te maken heeft, maar dit is een pure gok, met het feit dat de meeste kinderen met de schoolbus naar school gaan en de scholen die verantwoordelijkheid niet willen nemen tijdens "gevaarlijk winterweer". Op zich kan ik daar wel inkomen. En ook de werkgevers willen hun werknemers niet door gevaarlijk weer naar het werk laten komen. Ieder bedrijf heeft dan ook een "inclement weather hotline". Als je op de radio hoort dat de scholen later opengaan, kan je via de hotline van je bedrijf te weten komen of jij wordt geacht om te gaan werken die dag. Ons kantoor gaat vandaag maar om 12u open, dus ik ga hiervan nog lekker gebruik maken om nog even in de zetel te gaan liggen. Heerlijk, zo'n snow day!

Geen opmerkingen: