donderdag 22 januari 2009

Babyshower

Afgelopen zondag hebben mijn collegas een heuse babyshower voor mij (of eigenlijk, voor Charlie) georganiseerd.

Voor wie het typisch Amerikaanse concept niet kent: een babyshower wordt een aantal weken voor de geboortedatum georganiseerd door vriendinnen van de aanstaande mama. Op zo’n shower worden vaak babyspelletjes gespeeld, taart gegeten, champagne gedronken en vooral, veel geschenkjes opengedaan, met alle daarmee gepaard gaande “Ohhhs” en “Ahhhs”.

Ik had helemaal niet verwacht om een shower te krijgen, vooral omdat mijn vriendinnen hier overwegend (of zelfs uitsluitend) Belgisch/Nederlands zijn. Maar mijn collegas Heidi en Tammy dachten daar dus anders over, en vonden het het een hele eer om voor Charlie iets te mogen organiseren.

Dus zondag om 1 u was het zover. Ik kwam aangereden bij het huis van Heidi waar een hele tros pastelkleurige ballonnen aan de brievenbus waren vastgemaakt. Heel feestelijk. Binnengekomen werd onmiddellijk een kroontje met “New Mom to be” op mijn hoofd gezet: ik was duidelijk de prinses van de namiddag. Hier op de foto vlnr: Heidi, ikzelf (met kroontje en nieuwe bruine haarkleur) en Tammy.


Het was echt hartverwarmend om de hele groep collegas en belgische vriendinnen samen te zien en vooral het feit dat iedereen de namiddag had vrijgemaakt om samen de komst van Charlie te vieren… ik besef echt wel hoeveel geluk ik heb om zoveel vriendinnen rondom mij te hebben.

Na een lichte lunch (jaja, Heidi had overal aan gedacht – en zoals Marc altijd zegt: er is altijd eten in overvloed op Amerikaanse feestjes) werd iedereen verzocht om plaats te nemen in de living rond een enorme berg cadeautjes. En dan begon het opendoen: pakje na pakje werd opengedaan, goedkeurend door iedereen bekeken (“ohhhhh, that is sooooooo cute!!!!”) en alles werd genoteerd in een schriftje, zodat ik nadien gemakkelijk een handgeschreven “thank you” note aan iedereen kan opsturen. Charlie is al ongeloofelijk verwend – dat is wel zeker. Maar blijf ik het nog steeds raar vinden om nu al geschenkjes te openen voor een babietje dat nog moet geboren worden.
PS – de meeste fotos zijn mislukt, dus ik kan er jammer genoeg niet meer posten.


Spelletjes hebben we niet gespeeld, want mijn collegas hadden schrik dat de Europese in mij dat niet leuk zou vinden. Een van de typische spelletjes is dat iedereen een stuk touw moet afknippen waarvan je denkt dat het net rond de buik van de mama past … toch blij dat ik daaraan ontsnapt ben ;o)

Na de geschenkjesronde was er nog koffie en taart (heerlijke cupcakes in de vorm van een baby t-shirtje) en bij het naar huis gaan kregen alle gasten een mini favorbag om hen te danken voor de komst.

Marc en ik zijn nog wel een uur zoet geweest om alle geschenkjes in de kamer van Charlie een plaatsje te geven…zeeeeer leuk!

En omdat Amerikanen heel gul zijn en graag babyspulletjes kopen, heeft mijn baas besloten dat er ook nog een shower op het werk zal worden georganiseerd, waar de mannelijke collegas ook welkom op zijn. Volgende week donderdag mag ik nog eens mijn kroontje opzetten, taart eten en geschenkjes opendoen. Als mijn water tegen dan nog niet is gebroken, natuurlijk.

1 opmerking:

Kurt zei

Hoi folks, I'm not used to post comments on blogitems.
I've sended 2 emails on your gmail account. Did you receive those mails ?

Greetings,

Kurt