woensdag 30 juli 2008

The Vienna Inn

We hebben dan eindelijk ook een stamcafe gevonden hier: de Vienna Inn. Isabel & Gerald hebben dit juweeltje ontdekt en er vrijdagavond met Marc nog eens de bloemetjes buiten gezet (ik was overwerkt en dus met de kippen op stok).
De Inn is een soort kruising tussen café en voetbalkantien, u weet wel, met lange banken en plastieken tafelkleedjes. Het klinkt een beetje marginaal, en dat is het ook, maar ondanks het sluitingsuur (om middernacht) is het tenminste een echt café…wat niet zo makkelijk te vinden is hier. Het is bovendien slechts op enkele blokken van bij ons, al heeft Marc er vrijdagnacht wel 40 min over gedaan om thuis te raken ;o).

Normaal gezien gebeurt er in ons dorpje niet zoveel. Zaterdagochtend wordt gekenmerkt door de “Farmersmarket”. De markt: een hele belevenis hier. Ik was dus verbaasd om afgelopen zaterdag 3 televisiezenders en hopen journalisten in actie te zien. En de politie. Want ons nieuw stamcafe bleek het voorwerp van een heus CSI-onderzoek! De zaak was afgezet met geel lint, doorgaand verkeer werd onderbroken en de ramptoeristen waren massaal op straat samengekomen (inclusief ikzelf, met camera in de aanslag).



Nieuwsgierig als ik ben, ben ik op een journalist afgestapt om uit te vinden wat er aan de hand was.
- Siri: “Oh. My. God. What is going on? My husband was here last night, what happened???”
…en ik had meteen de aandacht van de pers gewekt….
- 2 journalisten: “Where you here when it happened”, “ did you notice anything out of the ordinary?”, “Do you want to make a statement for the camera? “
Uiteraard niet, want (1) Ik wist begot nog niet wat er was gebeurd en (2) ik stond daar in mijn jogging, zweterig van t powerwalken. ..(dat laatste was natuurlijk de ware reden voor mijn weigering). Ik zal wel een beter moment afwachten om voor 't journaal als buitenlandse correspondent te fungeren.

Blijkt dat 1 van de uitbaters om 3 u ‘s nachts in het café was neergestoken. Van de dader was toen nog geen spoor (ondertussen is hij wel al opgepakt).
...Hebben we meteen de meest gevaarlijke plek in Vienna gekozen als staminee...

2 opmerkingen:

Unknown zei

ik kan daar nog wel aan toevoegen dat de cafebaas van het spel Brian noemt - hoe kan het ook anders

Papsy zei

Hoeveel uitbaters blijven er nog over ?
Want als elke keer dat Marc een stevige pint gaat pakken, er ene neergestoken wordt, zal het met die boite rap gedaan zijn !