dinsdag 8 juli 2008

Een triplex-plaat in de maag

Elke keer als we bezoekers hebben, doen we een beetje lacherig over de onroerendgoed prijzen hier… een townhome in onze straat (identiek aan het onze) werd verkocht voor een slordige 870.000$. Jawel, een rijhuis, zonder noemenswaardige lap grond (kleine tuin van 5X6), en vooral: het is “karton”. De meeste huizen hebben wel een mooie stenen voorgevel, maar die is louter esthetisch en maximaal 5cm dik. Schilderijtjes ophangen is nooit een problem, gyproc is niet zo moeilijk om een vijs in te slaan (een gordijnroede stevig ophangen is andere koek).

Ziehier een aantal fotootjes voor diegenen die een amerikaans huis nog niet in opbouw fase hebben gezien. Ik moet zeggen dat ik er ook een beetje van schrok om te zien dat zelfs een apartementsgebouw in triplex wordt opgetrokken...



1 opmerking:

Papsy zei

Ja, dat heb ik mij ook afgevraagd tijdens mijn verblijf in Vienna.
Kost die grond dan duizenden $ per m2, kost triplex zoveel ( er zijn nochtans bossen genoeg in Virginia )of zijn de uurlonen van die timmerlieden dan zo hoog ?
Zo'n kartonnen doos moet na 30 jaar toch rot versleten zijn, en wat is dan de wederverkoopwaarde?
Onze huizen -de ruwbouw toch- gaan eeuwen mee !
Toch komieke situatie voor ons Europeanen.