zaterdag 28 april 2012

(Ruimte)reizigers

Deze week is weer eens voorbij gevlogen, vandaag is de laatste halve dag van onze bezoekers. Het was een leuke week: we hebben geshopt, gebruncht, gekookt, gespeeld (met kindjes), veel gekocht, gebabbeld en een miljoen fotos getrokken. Mijn oma klaagt altijd dat ze nooit meer "echte fotos" heeft, nu dat iedereen met een digitaal toestel werkt. Zij niet, zij heeft nog een echt ouderwets toestel met … FILM. je moet door zo'n belachelijk klein gaatje turen en wachten tot je de film hoort terugspoelen na foto 36. Echt retro! Het was even zoeken naar een labo waar ze die film nog ontwikkelen. Maar zie, we sturen grandma terug naar Belgie met 180 vers ontwikkelde fotos. Materiaal genoeg om een album mee te maken. 


Jack heeft een speelkameraadje
papa leest een boekje voor, kwestie van de kindjes stil te houden op restaurant
cajun crawfish (Louisiana specialiteit)
jong en oud eet samen boterhammetjes

We zijn deze week voornamelijk in en rond The Woodlands gebleven, maar afgelopen donderdag deden we de grote uitstap: naar de NASA. Mama en grandma hebben beiden nog goeie herinneringen aan de maanlandingen, dus wat beter te bezoeken dan het epicentrum van de ruimtevaart? De controletoren was gesloten, maar we konden wel het oefencentrum voor astronauten bezoeken (waar 2 echte astronauten aan het werk waren), een volledige raket (die Apollo 18 zou zijn geworden maar toen werd het programma vroegtijdig gestopt) en een paar oudere raketmodellen. Zeer indrukwekkend allemaal.
2 astronauten op training

voor de Apollo "18".

Het viel mij op hoe dat ouderwets toestelletje van grandma eigenlijk wel mooiere kwaliteit fotos oplevert dan afgedrukte digitale fotos. Nu mijn digitaal toestel kapot is, ben ik op zoek naar een nieuw, liefst iets dat een snelle reactietijd heeft.  Heeft iemand goeie tips voor een goed compact fototoestel? Ik heb de comment sectie aangepast, het zou nu makkelijker moeten zijn om een comment te plaatsen.

5 opmerkingen:

Annelies zei

Oh, zie jullie genieten, zeg!

Ik ben dolblij met mijn Nikon D90 maar echt compact kan ik die niet noemen ;)

Tine zei

Canon Powershot G12, kan je ook raw mee fotograferen en filmen.

Echt een goed toestelleke

Papsy zei

Wat een belevenis voor great-grandma !

Papsy zei

Wat een belevenis voor great-grandma !

MSCJ zei

Bedankt voor de comments en de camera tips. Dit weekend gaan we werk maken van een nieuw toestel!