zaterdag 5 november 2016

Fabulous Fourty - The Party

Dat ik 40 werd dit jaar, heb ik al eens vermeld. Maar waarover ik nog niet geschreven had...is het fantastische verrassingsverjaardagsfeest waarop ik werd getrakteerd. Door Svea en Marc, want zij hebben echt wel voor de verrassing van mijn leven gezorgd.

De voorbereidingen waren blijkbaar al op skivakantie begonnen (in maart 2016). Svea had voorgesteld om een surprise feest bij haar thuis te organiseren, en Marc moest ervoor zorgen dat mijn vrienden werden uitgenodigd. Hij had duidelijk de makkelijkere job van de twee. Blijkbaar laat ik mijn telefoon nogal vaak slingeren en was hij er in geslaagd om de meeste van mijn vrienden te identifieren. Het was mij wel al opgevallen hoe hij af en toe vragen stelde over vriendinnen waarnaar hij anders nooit echt vraagt, en dat hij toch wel heel vaak aan het sms-en was. Maar dat was in maart, dus ik had nooit de link gelegd.

Op mijn verjaardag zouden we uit gaan eten, en Marc had gevraagd om mijn mooiste kleedje aan te trekken, want we gingen naar een nieuw restaurant. Hij reed ook niet langs de gebruikelijke hoofdweg en zei plots dat hij even moest stoppen bij Svea, omdat zij ook zouden meerijden.

Er hingen wel ballonnen aan de deur, maar ik dacht dat Amber - het dochtertje van Svea - misschien een feestje had.  Echt, ik was helemaal verrast toen ik de deur opentrok en een muur van vrienden zag staan, die allemaal "surprise" riepen... Dat gevoel en die emotie vergeet ik nooit meer. Het was echt een magische avond.


Het was echt zo onwaarschijnlijk fijn om zoveel vrienden samen te zien op dezelfde plaats.


Amber hield een gastenboek bij, waarin alle gasten een poloraid foto hadden gestoken en een tekstje hadden geschreven.

Het huis en de tuin waren helemaal versierd in grijze/witte/turqoise kleuren. Het was allemaal zo elegant en sprookjesachtig. Echt magisch. Overal waren er ballonnen en bloemen, mini vaasjes, zwart-witfotos van mezelf van de afgelopen 40 jaar (sommige vrienden herkenden Marc niet op fotos van 10 jaar terug - van een periode waarnaar wij nog grappend verwijzen als "dikke Marc" - en vonden het toch wel vreemd om fotos te zien staan van mij met een andere man ;o).  Er waren lekkere (belgische) hapjes, drankjes, coctails, champagne en een buffet waarvan zelfs SOS Piet en Sergio op zouden kijken.


Liesbeth zorgt voor extra aperitiefhapjes
Svea legt de laatste hand aan de voorgerechtjes
Er werd getoast, er werd gespeeched (niemand kan beter speechen dan Marc), er werd veel gelachen...en er werden nog meer cadeautjes uitgedeeld.

bord ontworpen door Marc

En natuurlijk was er ook taart. Een authentieke Europese Zwarte Woud taart, met eetbare goudschilfers erop, gebakken door Chef Fred. Svea had grootse plannen voor het dessert, maar dit is iets waar Marc op stond om zelf te organiseren. 

Het was een pracht avond. Het was echt helemaal af. Ik mis mijn familie en vrienden in Belgie heel vaak, maar het is ook wel hartverwarmend te weten dat ik hier ook vriendschappen heb gesmeed die voor het leven zijn. Svea, Liesbeth en Schatteke, dank je wel...het was echt een onvergetelijke avond!
Svea en Liesbeth: wat een team, maar vooral, wat een onschatbare waarde aan vriendschap








1 opmerking:

Annelies zei

Wat een mooie foto's van een heerlijke avond!