vrijdag 24 februari 2012

Hup Hup Hup!

Tegenwoordig worden de kids per stalen ros van en naar school gebracht...


Op zich moet ik hier niet te stoer over doen, want de school ligt maar op 2.5 km van ons huis vandaan. MAAR, voor de terugweg neem ik altijd de "lange route" waardoor ik tegenwoordig dagelijks 14km bij elkaar fiets. En 1 keer per week doe ik de "extra lange route" als ik langs de droogkuis moet om de hemden van Marc af te leveren. Ze laten mij daar nog steeds door de drive thru lane rijden met de fiets, al keken ze de eerste keer wel een beetje vreemd op... 

Gelukkig is het hier niet erg heuvelachtig en liggen er overal heel mooie brede afgeschermde fietspaden. De kids vinden het ritje fantastisch en iedere keer als ik op de pedalen moet gaan staan om die karrevracht op dat vals plat vooruit te krijgen, moedigt Caitlin me aan door keihard - en tot groot jolijt van de andere fietsers en lopers op het pad - te roepen: "You can do it mommy! en "Wow, that's FAST!" en "good job, now you can have a special treat". 

En daarvoor doe ik het, natuurlijk.

PS: Is het u opgevallen dat noch ikzelf, noch de kids een helm ophebben. Op zich is dat niet zo spectaculair, maar hier is dat een grote no-no en geloof het of niet, maar daar wordt ik iedere dag wel een aantal keer over aangesproken. Of minstens scheef bekeken. Benieuwd of ik hiervoor een boete kan krijgen??






Geen opmerkingen: