zondag 3 juli 2011

American Girl

Ondertussen ben ik alweer een weekje terug thuis van mijn uitstapje naar DC. De kids vonden het heel plezant met papa thuis, hij heeft ze (terecht) een beetje verwend, denk ik, want als Caitlin nu iets niet gedaan krijgt van mij, dan roept ze eerst "I want my daddy!' (in de hoop dat hij wel zal toegeven) ipv onmiddellijk als een dramaqueen op de grond te gaan liggen.

Het was super leuk in Virginia, met als 4 belangrijkste componenten: vrienden terugzien, gezellig aperitieven/dineren, shop-til-you-drop en herinneringen ophalen. Er lijkt niet zoveel veranderd in Vienna. Ik heb Caitlin's eerste creche bezocht (haar juf Hina kende mij nog na 2 jaar!) en ik had afgesproken met onze vroegere buren (Stormy de hond woont er ook nog steeds). Niks lijkt veranderd in Vienna, behalve dan een aantal restaurants en winkels die verdwenen zijn of nieuw bijgekomen. Het was een dubbel gevoel om daar terug te zijn, enerzijds omdat het daar nog steeds aanvoelt als thuis en anderzijds omdat ik er eigenlijk niks meer te zoeken heb.  Vrijdagmiddag heb ik een bezoekje gebracht aan mijn vroegere kantoor en ben daar super hartelijk ontvangen door mijn ex-collegas en baas, echt hartverwarmend. Mijn baas heeft zelfs geprobeerd om een job voor mij te creeren die ik vanuit Houston zou kunnen uitvoeren, maar dat bleek bij nader inzien toch te moeilijk te zijn. En als ik heel eerlijk mag zijn, werk ik liever vanuit een kantoor met collegas ipv van thuis uit, waar ik bij wijze van spreken de hele dag in mijne pyjama zou mogen rondlopen, maar dan ook natuurlijk geen kat zie...

En tijdens onze shoppingtrip hebben Isa en ik een heel nieuw Amerikaans fenomeen/hype beter leren kennen: "American Girl".

American Girl is een merk van pop, waarbij je een pop kan creeren die helemaal op de eigenaar ervan lijkt. Er zijn zelfs outfits te koop voor zowel kindje als pop.
De bedoeling is dat je uit een collectie van meer dan 30 poppen een pop kiest die qua haar, ogen en teint op je lijkt.

Vervolgens kan popje naar de American Girl kapper, waar het haar van pop wordt geknipt zoals dat van je kindje.

En daarna kan je beginnen shoppen voor popje en dochterlief: er zijn tal van accessoires (zoals bril (met verschillende soorten monturen), beugel, haarlintjes, schoenen en zelfs een rolstoel!) en matching outfits voor pop en kindje, gaande van pyjamas tot feestkleedjes. Je kan niet geloven hoeveel meisjes we zijn tegengekomen in de mall, met hun "mini-me" popjes. Aan een basisprijs van 100$ per pop en daarna de $$$ accessoires, een zeer lucratieve business.


Ik vond het wel heel schattig, en ik denk dat ik al weet wat spookje voor haar derde verjaardag cadeau krijgt. Als Jack dat maar ok vindt, want hij heeft de laatste tijd bijzonder veel interesse in de roze pop van Caitlin.

Geen opmerkingen: