maandag 29 december 2008

Merry Christmas!

We zijn sinds gisteren terug van 5 daagjes Snowshoe, West Virginia. Omdat we hier geen familie hebben waar we kerst mee vieren en ik dit jaar niet terug naar Belgie kon vliegen, hadden we besloten om met Caroline en Sander, onze belgisch/nederlandse vrienden hier, een paar daagjes op skivakantie te gaan en dus kerst in de sneeuw te vieren. We moesten daarvoor zelfs niet eens heel erg ver gaan: Snowshoe ligt in de Allegheny Mountains, op een kleine 4 uurtjes ten westen DC.

Ik was nog nooit op skivakantie geweest, had nog nooit een skipiste van dichtbij gezien en heb eerlijk gezegd nooit echt interesse gehad in skien – zon en zee is meer mijn ding. Maar Snowshoe heeft daar verandering in gebracht. Toegegeven, de omstandigheden waren ideaal: het was er niet echt koud (ik betwijfel of het ooit echt gevroren heeft), weinig of geen regen of sneeuw (de sneeuw was inderdaad fake (sneeuwkanon)) en het dorpje was super gezellig. Meer heeft een mens niet nodig. Caro en ik bleven met Brent, hun 18 maand oude zoontje, langs de kant kijken naar onze sportieve mannen…




Het contrast met kerst vorig jaar was trouwens heel groot... toen lagen we nog onder de palmbomen in 't zwembad bij mijn (wijlen) oma in Florida en ook mijn papa was toen van de partij. Dit jaar hadden we iets meer kleren aan...


Over de kwaliteit van de sneeuw, de moeilijkheidsgraad van de pistes en de après-ski, kan ik natuurlijk niets vertellen. Maar volgens Marc waren er op dat vlak zeer weinig overeenkomsten met de europese skidorpen. Wat ik wel kan vertellen is dat West Virginia in geen enkel opzicht is te vergelijken met haar buur (Northern) Virginia, waar wij wonen. We leken helemaal terug in de middeleeuwen: geen GSM ontvangst, geen internet, beperkte kabeltv, de mannen op de piste en de vrouwen aan het fornuis. Op weg naar het skigebied trok ik grote ogen: piepkleine dorpjes, verlaten landweggetjes, mini (vervallen) huisjes, verbouwde trailers (woonwagens) en heel veel typische boerderijen (met die rode schuur die leek geplukt uit “Old McDonald had a farm, hiahiaho”). En ook qua eten en drinken was de keuze in WV redelijk beperkt: bier en wijn in overvloed, maar groenten en vers vlees…nergens te vinden. Gelukkig hadden we een ruime proviandvoorraad mee voor de kerstmenus: heerlijke kaasfondue op kerstavond en kip/peertjes met cranberry/pureepatatjes op kerstmis.

Wij hebben in ieder geval genoten van een gezellig en relax kerstfeest/skivakantie in super leuk gezelschap en met enige vertraging wensen we iedereen hetzelfde toe: een mooie (witte) kerst, omringd door familie en vrienden. En omdat we tegenwoordig toch altijd te laat bloggen, wensen we iedereen alvast ook al een fantastisch 2009 toe, vol liefde, vriendschap, een goeie gezondheid, leuke uitdagingen en vooral heel veel geluk!

Geen opmerkingen: