zondag 23 oktober 2011

It's MY Mommy!*

*als Marc of ik de creche binnenkomen en Caitlin ziet ons, dan roept ze heel hard "That's MY mommy/daddy". Zo leuk om te horen iedere keer weer. En ik voelde mij een beetje als Caitlin toen mama hier op 30 september aankwam.





Een week geleden is mijn mama terug richting Belgie vertrokken, na 2 super plezante weken.

Thanks, Mommy, om onze diepvries te hebben volgepropt met homemade chili, pompoensoep en appelmoes en voor je hulp met de herdecoratie van Caitlin's kamer.

(Nota: Caitlin slaapt sinds 2 weken in big-girl-bed. Ze vindt het geweldig om zelf in haar bed ("tent") te gaan liggen en voorlopig is ze nog niet 's nachts door het huis gaan spoken. Ze roept nog steeds heel hard om mama of papa als ze iets nodig heeft ("my blanky!!" of "I want a napkin' (hoe ze daarop kwam om 11u30 is nog steeds niet duidelijk). 


Ik vond het super leuk om samen de Halloween "spookjes" te maken!


(Nota: 1 van de buren is met deze spookjes begonnen, mama is de hele zaak gaan onderzoeken (hoe kunnen we die namaken?)" en ondertussen hangt al bijna de hele straat vol met deze spookjes. In een straat met een hele hoop kleine kinderen, is de versiering meer schattig dan griezelig. Wel gezellig.)

En verder zijn we overgeschakeld op eentalig Nederlands thuis. Caitlin vond het in het begin een beetje raar om ons (en dan vooral mij) plots in die vreemde papa-taal te horen praten, maar ondertussen zijn we het al goed gewoon. Ze antwoordt wel nog steeds in het engels, maar verstaat toch alles wat we zeggen. 

Caroline is ondertussen aangekomen en we hebben er gisteren een super ontspannend spa-dagje opzitten. Zo leuk om lekker bij te kletsen. En de kindjes hebben zich ongeloofelijk goed geamuseerd met papa in de binnenspeeltuin (buiten zitten teveel muggen), waar alle Amerikaanse mama's en oma's heel veel bewondering hadden voor papa die alleen op 2 kleintjes aan het letten was. Punten gescoord! 

Geen opmerkingen: