woensdag 16 december 2009

First / Last Christmas

HoHoHo! Wij zijn al helemaal in de kerstsfeer. Logisch ook als het eerste kerstfeestje van dit jaar al achter de rug is. Vorige zondag waren we uitgenodigd op het jaarlijkse kerstfeest van Marc's werk. Die feestjes zijn altijd goed georganiseerd: een mooi winterlandschap, gigantische boom, een aantal feeen en notenkrakers (verklede mensen dus) om iedereen te verwelkomen, een lekker buffet en veel rode truien/dassen/kleedjes/strikken. De (kerst)sfeer zat er goed in.

... en de Kerstman was natuurlijk ook van de partij!

Eerst was Caitlin nog een beetje weigerachtig om op zijn schoot te gaan zitten. Ze kent tenslotte niet zoveel mannen met baarden.

"Mama mama maamamamaammamaa!"


Maar de nieuwsgierigheid nam al snel de bovenhand. Heel interessant, die bril van Santa.


Toen we thuiskwamen hebben we ook snel onze (lelijke) kerstboom opgezet en Rudolph van onder het stof gehaald!



Het was nochtans niet de bedoeling dat we dit jaar zouden meedoen aan de kerstgekte. Voor zij die het nog niet via radio couloir hebben vernomen: wij verhuizen op 8 januari 2010 terug naar Belgie! We wisten natuurlijk dat onze tijd hier beperkt was, maar ik heb er toch eventjes over moeten doen om dat nieuws te verteren. We wonen hier ook zo graag. Maar we kijken er wel enorm naar uit om terug dichter bij familie en vrienden te zijn.

We zijn nu dus dringend op zoek naar een huis, een nieuwe job (voor mij), een auto - hopelijk kan ik die laatste 2 combineren - en een nieuwe routine. Een creche hebben we in Belgie al gevonden, dankzij een collega van mama. Dus tips voor huizen en autos en jobs zijn via deze weg ook steeds welkom!
Maar eerst moeten we hier onze verhuis organiseren, de auto's verkopen, afscheid nemen van onze vrienden en collegas, mijn opvolgster trainen, mijn baas overtuigen dat ik echt wel wegga en Caitlin's juffen in de creche troosten.

Wat ik enorm ga missen:
- online shoppen, free shipping, het gemak van het winkelen hier
- winkels die open zijn op zondag en 's nachts
- overal propere toiletten en ververstafels
- (outlet)malls
- Happy Hearts (Caitlin's creche)
- winkelkarretjes zonder muntstukken
- naar rechts mogen afslaan als het rood is
- een gegarandeerd lekker warme zomer
- hoe gek het ook klinkt: de geur van popcorn in mijn cubicle
- "how are you?" overal waar je komt
- de fantastische klantenservice en makkelijke omruil/terugbreng mogelijkheden
- de gym! mijn sportiviteit zal velen verwonderen, want ik ging hier iedere dag om 7u 's morgens - voor het werk - naar de gym. De gym zit hier altijd propvol, op ieder moment van de dag. En als het 's morgens niet lukt, dan ga ik over de middag. Net als Marc, die iedere middag 10km loopt. Meetings worden (bij ons) meestal niet op het middaguur georganiseerd om iedereen toe te laten te gaan sporten. Fantastisch, toch!

Anderzijds kijk ik dan weer enorm uit naar:
- familie en vrienden
- bloedworst
- babykleertjes voor meisjes in een andere kleur dan roze
- niet in elk nieuwsbulletin iets horen over de "healthcare overhaul"
- babysits voor een volledig weekend (aka grootouders)
- cuberdons
- tomaat/garnaal, garnaalkroketten en alle andere garnaalbereidingen
- wild (omdat Marc dat zo graag mag)
- 't zeetje en Marie Ciska
- Belgische fashion en shoppen in Antwerpen (van zodra ik een job heb gevonden, tenminste)

Als ik deze lijstjes zo nalees, zal ik er eerst en vooral voor moeten zorgen dat ik mij in Brussel inschrijf in de sportschool!

We gaan in ieder geval nog ten volle van onze laatste weken hier genieten. We vieren kerstavond bij Caroline en Sander en gaan voor het kerstweekend naar Nick en Stacy in Denver (Colorado). En op 8 januari mag Caitlin (met ons!) in business class naar Belgie vliegen. Niet slecht voor iemand van 11 maanden...

...en dan nog zo kwaad kijken...

1 opmerking:

Papsy zei

En hoewel we blij zijn jullie terug te zien, zullen we toch onze tripjes naar Virginia missen