woensdag 21 juni 2017

Enge dieren

Verjaardagsfeestjes. Daar zien de kinderen altijd enorm naar uit, maar als ouder heb ik er eerlijk gezegd een bloedhekel aan. Ik hou het graag simpel, maar er komt toch altijd meer werk bij kijken dan je had verwacht: activiteiten verzinnen, een locatie vinden, versieringen, goody bags.... En een hele groep kinderen gedurende minimum 2 uren bezig houden is al een prestatie op zich, want er is altijd wel iemand die geen zin heeft om met de groepactiviteit mee te doen.

Wat me is opgevallen is dat de feestjes tegenwoordig steeds groter en imposanter worden. Gewoon 2 uur in de tuin spelen en dan pannekoeken eten...ik heb het nog niet meegemaakt hier. En zelf ben ik daar ook schuldig aan, want het is vaak gewoon makkelijker om voor een vaste formule in een binnenspeeltuin/zwembad/golfbaan/klimmuur.... te kiezen.

Ik was dus bijzonder blij toen we onlangs een uitnodiging kregen voor een feestje, gewoon in een locaal park (publieke buitenspeeltuin) om de hoek. Broertjes en zusjes mochten ook meekomen om te spelen. Super! Eindelijk een normaal feestje, dacht ik.

Maar dat was uiteraard mis gedacht. De ouders van de jarige hadden schrik dat de kinderen zich zouden vervelen in het park en hadden er niet beter opgevonden dan het inhuren van een reptielenman. Die man had allerlei enge dieren mee die de kinderen mochten vasthouden en mee rondwandelen. Slangen, salamanders, spinnen, krokodillen, schorpioenen.... het was er allemaal. En Caitlin vond dat uiteraard geweldig. Die kreeg er echt niet genoeg van.

Voor eens had ook niemand handsanitizer in z'n handtas zitten, dus aten de kinderen daarna gewoon cupcakes met niet gewassen handen. Ik denk dat dat hetgene is waar de andere ouders nu nog steeds over spreken.


Caitlin met Tarantula

Schildpad (OK, niet echt spectaculair)

Een echte schorpioen!


Geen idee welk beest dit is, maar Caitlin was er helemaal verzot op


Geen opmerkingen: