woensdag 13 mei 2009

Il est six heures, vienna s'eveille

- Bloes gestreken? Check
- Boterhammendoos klaar? Check
- Computer? Check
- Badge? Check
- Make Up voor het eerst in 3 maanden? Check
- Pomp (just in case)? Check
- Caitlin gevoed, verschoond en aangekleed? Check
- Foto's klaar? Check

...Yep, vandaag is het mijn eerste dag terug op het werk. Veel zal er niet gewerkt worden, denk ik. Mail van 3 maanden doorspartelen, ook al kon ik alles op blackberry volgen, duurt wel even. Bij alle collegas een praatje gaan maken, de fotos van sweet Caitlin gaan tonen, daartussen nog een paar meetings en opdrachten: de dag zal snel voorbij gaan.

Caitlin moet ik gelukkig nog niet meezeulen naar de creche. Voor haar begint de driloefening pas volgende week maandag. Mijn mama is deze week bij ons en zal dus de hele dag lekker van haar kleindochter kunnen genieten, zonder dat ik mij overal mee bemoei (genre "nee, mama, leg haar neer, ze moet NU slapen" (het kind is dan vaak nog klaarwakker) of "heb je de poeder vlak afgestreken zoals op de doos staat? zeker? 100%zeker?" (vandaag heb ik de schepjes klaargemaakt en in een containertje klaargezet voor mama - ik ben een controlfreak!) en nog "nee! niet met haar op het terras gaan staan want er is een windje"(de blaren aan de bomen ritselen, maar misschien was dat omdat de buurman net die boom aan het snoeien is...).

Ik weet zeker dat Caitlin en mama zich te pletter zullen amuseren vandaag. Maar bij mij voelt het toch alsof er lood in mijn schoenen staat. .. Allez, de dagtaak wacht, ik ben er vandoor!

1 opmerking:

Tina zei

Hi Siri, veel succes met de werkhervatting. Ik kreeg er (mede onder invloed van de zwangerschapshormonen) al meteen een krop van in mijn keel... amai wat vond ik het moeilijk om mijn plaatsje te vinden tussen mijn veeleisende job en het moederschap... maar inmiddels lukt dat heel goed, hou moed! xTina