woensdag 12 november 2014

Bomb Cyclone

Super Typhoon Nuri passeerde begin november ten oosten van de Filipijnen en ten zuiden van Japan en en bewoog zich verder richting Beringzee. Deze Typhoon veroorzaakte vlakbij Alaska een lage druksysteem dat zich in korte tijd zo snel had versterkt dat de term "bomb cyclone" werd bovengehaald. Deze storm had tot gevolg dat de ijskoude arctische lucht naar het zuiden werd geblazen en in de straalstroom terecht kwam...
Op zich is dat allemaal Armand Pien praat waar ik in principe niet zoveel van versta, maar deze keer dus wel. Omdat wij hier in Houston ook het gevoel hebben plots op de noordpool te zijn terecht gekomen. Op het nieuws spreken ze alleen maar over de koude in Montana en de sneeuw in de Midwest, maar geloof me als ik zeg dat ook het "zuiden" niet is gespaard.  Als je van 25 graden plots zakt tot net boven het vriespunt, dan gaat dat niet onopgemerkt voorbij.

Ik vind dat in ieder geval niet normaal dat wij in November in onze skijas naar school fietsen....en morgen moeten de kinderen van mij zelfs hun helm niet meer opzetten. In de plaats mogen ze lekker warme muts met oorflappen opzetten. Ik ben er nog niet uit of het ook echt nodig is om Moonboots aan te doen (Caitlin's verzoek).
Caitlin is echt de dochter van haar mama, want ze vroeg deze ochtend of de winter nu eindelijk bijna gedaan was en dat ze niet kon wachten om terug zomerkleren aan te doen. Doe voor mij ook maar gewoon 40graden en 100% vochtigheid. Caitlin en ik tellen ongeduldig af tot mei 2015...

Update: geen moonboots deze ochtend. Wel een muts en extra trui...En morgen doe ook ik handschoenen aan. Ziehier de familie skivest...in Houston.



Geen opmerkingen: